Systemy peronowe: bariery dla niepełnosprawnych, bariery peronowe, ławki, tablice, wiaty, kosze na śmieci

GC Metal

wysokiej jakości powłoka cynkowa i lakiernicza

skuteczna ochrona stali przed korozją
GC Metal

łatwy montaż

przy użyciu akcesoriów montażowych lub przystosowane do wbetonowania
GC Metal

estetyczny wygląd

wysoka staranność wykonania
GC Metal

zastosowanie

kompleksowe wyposażenie peronu

Systemy peronowe

Systemy peronowe marki GC RAIL to bezpieczeństwo pasażerów na peronach kolejowych. W ich skład wchodzą rozwiązania dla niepełnosprawnych, ułatwiające podejście po pochylni na poziom peronu, balustrady opasujące peron, które stanowią bezpieczną barierę przed upadkiem pasażerów z wysokości lub ich obecnością w strefie zakazanej, wiaty peronowe, stanowiące schronienie oczekujących przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, ławki, tablice informacyjne, czy kosze na śmieci. Pełne wyposażenie peronu można zamówić w jednym miejscu, nie tracąc czasu na poszukiwania.


Balustrada dla niepełnosprawnych
Balustrada dla niepełnosprawnych jest produktem bardzo często występującym przy podniesionych poziomach peronów lub przystanków, do których prowadzą pochylnie. Dla tak wielkiego zróżnicowania projektów, bariera dla niepełnosprawnych każdorazowo opracowywana jest od nowa, pod konkretne zlecenie Klienta. Na konstrukcję ma wpływ liczba i kąt nachylenia podejść, liczba spoczników oraz ścieżka podejścia, która może być liniowa lub łamana. Balustrada dla niepełnosprawnych montowana jest po lewej i prawej stronie pochylni oraz dodatkowo w środkowej jej części, choć nigdy w osi podejścia. Każda balustrada ma trzy pochwyty na różnych wysokościach, ułatwiające podejście i zejście szczególnie osobom starszym i niepełnosprawnym. Pochwyt główny na wysokości 1100mm oraz pochwyt pomocniczy na wysokości 750 i 900mm. Bariera zamontowana w części środkowej podejścia posiada dwa pochwyty pomocnicze – z prawej i lewej strony.

Balustrada opasująca peron
Balustrada opasująca peron stanowi zabezpieczenie pasażerów oczekujących oraz pasażerów wysiadających z wagonów przed upadkiem z wysokości lub przebywaniem w strefie zakazanej i niebezpiecznej. Balustrada przebiega głównie po linii zewnętrznej peronu – zabetonowana poza nim, choć może być również zamontowana bezpośrednio do peronu na stopach. Wysokość balustrady peronowej to minimum 1100mm. Może mieć dowolne wypełnienie. Najczęściej występującym rozwiązaniem to postać pionowych rur lub prętów tzw. „szczeblinkowe”.

Wiata peronowa
Proponowana przez nas wiata peronowa lub wiata przystankowa stanowi lekką i estetyczną konstrukcję, wykonaną z profili stalowych oraz szkła. Szkło może być zastąpione dowolnym innym materiałem lub wypełnieniem nieprzeziernym. Zadaszenie stanowi kratownica przykryta blachą trapezową. Zadaniem wiaty jest ochrona pasażerów oczekujących na peronie przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Wymiary: długość 4000mm, szerokość 1700mm, wysokość 2580mm. Wiata peronowa (wiata przystankowa) jest w pełni modyfikowalna, przez co możemy wykonać ją według konkretnego wymagania projektowego.

Ławki peronowe
Uzupełnieniem koszyka systemu peronowego są ławki peronowe, których design jest wspólny dla całego systemu. Ich konstrukcja jest wytrzymała i estetyczna, wykonana z rury giętej, będącej ramą nośną oraz rur prostych jako siedzisko. Istnieje możliwość wykonania ławki z oparciem. Wymiary: długość 1800mm, wysokość bez oparcia 450mm, wysokość z oparciem 800mm.

Tablica informacyjna
Tablica informacyjna stanowi integralne wyposażenie każdego peronu czy przystanku, na której widnieje rozkład jazdy oraz informacje ważne dla pasażerów. Na ramie o wymiarach 1800x1200mm zawieszona jest tablica 1100x800mm w układzie poziomym lub pionowym w zależności od decyzji Klienta. Wymiary tablicy informacyjnej mogą być modyfikowane.

Kosz na śmieci
W dzisiejszym świecie, człowiek stara się dbać o czystość i porządek. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, proponujemy naszym Klientom kosz na śmieci, zintegrowany wizualnie z pozostałymi elementami systemu peronowego, łączący w sobie prostotę, funkcjonalność oraz estetykę. Kosz wyposażony jest w daszek, w który wbudowana została popielnica. Całość zawieszona jest na ramie z giętej rury o wysokości 800mm nad gruntem.

 
 
Trwałość
Proces cynkowania stosowany przez GC METAL jest zgodny z europejską normą EN ISO 1461, która gwarantuje optymalną jakość. Powstała w procesie cynkowania powłoka jest odporna na wpływ wysokich i niskich temperatur oraz promieniowanie UV. Właściwości te zapewniają ochronę antykorozyjna powierzchni stalowych na wiele lat.

 
Sposoby wykończenia
Aby podkreślić efekt estetyczny systemów peronowych marki GC Rail, proponujemy naszym Klientom szeroką gamę kolorystyczną.